Monday, April 6, 2009

Ina & Along - Sanding - Part 2


















































































Ooooppsss...Maaf la ye Puan Ina & Encik Along. Pembetulan semula untuk tarikh mereka diijabkabul, iaitu pada 14hb Mac 2009. Hari tu tersasul laa. Mengantuk sangat time nak menulis tu. Minggu ni aku balik nak jumpe korang. Korang balik kampung tak? Takde dengar kabar berita pon dari korang ni? Tapi aku ada dengar kabar beita baik dari sumber-sumber lain. Tahniah ye!

Semasa wedding Ina & Along ni, aku selaku Official Photograher mereka. Sekali lagi terpaksa melupakan hasrat untuk bergelak tawa bersama rakan-rakan yang dah lama aku tak jumpa. Hanya berjumpa untuk seketika dan bertanyakan kabar sahaja. Ke semua mereka adalah rakan-rakan sekolah aku yang dah bertahun-tahun tak berjumpa. Macam-macam dah rupa orang bila dah makin membesar ni. Hehehe..Maksud aku dari segi perubahan fizikal. Kebanyakannya ramai dah makin membesar dan tembam-tembam belaka. Yang berubah menjadi semakin hawt pun ada. Ehee. Jadinya aku selaku OP aku tahu akan tugasku. Aku tak akan membiarkan detik-detik itu berlalu dengan begitu sahaja.

Kepada photog di luar sana, korang pernah rasa tak apa yang aku rasa. Rasa macam "aahh jelesnya tengok rakan-rakan lain berkumpul, berborak, bergelak-tawa" Kita hanya dapat memerhatikan gelagat mereka dari jauh sahaja. Dalam masa yang sama kita perlu fokus kepada tugasan kita. Kalau tak, dah tentu banyak moment yang akan terlepas. Aku tau sebab aku pernah tengok. Ada seorang photog time mebuat tugasannya time tu aku boleh tengok dia baik punya bual dengan kengkawannya. Dah la time tu boleh dikatakan time puncak jugaklah. Time orang salam-salam nak balik. Banyak sangat moment di situ. Sejauh mana photog tu kena cover untuk majlis tu aku tak tau la pulak. Tak pun itu diluar kawasan liputannya. Kut...

Berbalik kepada kawan-kawan tadi, padahal masa-masa beginilah untuk bertemu untuk bertanya kabar, mengetahui perkembangan terkini. Biasalah dengan soalan-soalan lazim. "Amacam, Ko kat mana sekarang, Ko buat apa sekarang, Dah kahwin ke belum, Bila nak kahwin". Lepas dah abis sesi soal jawab tu, lepas tu mula bukak cite zaman sekolah pulak. "Ko ingat tak si anu gini gini gini, Alaaa yang dulu tu bla bla bla.." Abis sesi tu sesi membahan la pulak. Sambil bahan sambil gelak. Tambah pulak gosip-gosip liar sikit. "Ko tau kan..bla bla bla panas.." Heheh..Memang itulah kebiasaannya bila ramai-ramai berkumpul.

Lepas ni kalau lah ada pengantin dikalangan kawan-kawan rapat yang nak kawin. Akan membuat aku berpikir 2-3 kali untuk jadi OP mereka. Dah beberapa kali dah aku lalu benda ni. Tak nak dah mende ni jadi lagi. Takpelah sesekali berehat menjadi photographer.

2 comments:

  1. nape xpost pic dia nangeh?
    ehehe

    ReplyDelete
  2. ala baru tengok..aku admit ward la last week..xde rezeki lagi nak baby..tp masih mencube :)
    anyway gambo mmg cun gler ah.
    pueh ati..
    gambo nangeh??? ah xpayah..
    wat malu kaum jeeee..

    ReplyDelete